Will work for cake

Heldigvis for meg jobber webutvikleren min for kake! Noen ganger jobber han for kaffe eller varm sjokolade også. Men det er bare fordi han elsker meg. Akkurat nå ligger han og sover, og der skal han få ligge. Han jobbet med den nye nettsiden min til klokka fem i morges. Så heldig jeg er som har en kjæreste som er så involvert i det jeg jobber med at han bruker ferier og helger på å designe ny nettside til meg! Han fortjener kake!

  • Luckily for me my web developer works for cake! Sometimes he works for coffee or hot chocolate too. But that is because he loves me. He is sleeping right now, and I am going to let him sleep. He was working on my new web site until at least five this morning. I am so lucky to have a boyfriend who is so involved in my work that he spends holidays and weekends designing a whole new web site for me! He truly deserves cake!
cake

En ugle i skisseboken? Hva slags planer har han for nettbutikken min? / An owl in his sketch book? What plans does he have for my new site?

Ting har vært hektisk her de siste ukene. Når du ikke vil bruke en fiks ferdig nettløsning slik som den er, er det en tidkrevende prosess å bygge nettside og nettbutikk. Det er så mange detaljer som skal på plass, og jeg vil så gjerne at alt skal være helt perfekt. Som om ikke det er nok jobb å få alle detaljer på plass i ny nettside, bestemte jeg meg for å gi både logoen min og alle oppskriftene mine en makeover. Kjøkkenet også. Det siste der var ikke så lurt. Det kjøkkenet kunne ha venta til etter at den nye nettsiden er oppe. Det var meget kaotisk her noen dager mens vi malte og det gikk bort mye tid som burde vært brukt på jobb, men nå er kjøkkenet til gjengjeld en rolig oase å sitte og jobbe i.

  • Things have been very hectic here these last few weeks. When you don´t want to use a finished web shop solution that is already out there, it is a very time consuming process to build a web shop. There are so many details to take care of, and I really want everything to be perfect. And as if making the new web site and shop isn´t enough, I decided to give my logo and all my patterns a makeover. The kitchen too. That last bit wasn´t too clever of me. The kitchen could have waited until the web site was finished. We had a few very chaotic days while painting the kitchen and we lost a lot of time that should have been spent working on the web site, but in return we now have a kitchen that is a calm oasis to work in.
patterns

Oppskriftene mine ser freshe og fine ut. / My patterns looking new and fresh.

Nei, nå må jeg henge i om jeg skal bli ferdig til lanseringsdatoen om en ukes tid. Og så får jeg vel bake en kake til, til han snille og flinke kjæresten. Kom snart tilbake, for nå skjer det spennende ting framover!

  • Well, I have to get going if I want everything finished by the set launch date, only a week from now. And I think I better bake another cake for my very kind boyfriend. Return soon, there is very exiting stuff happening in the weeks to come!

 

2 thoughts on “Will work for cake

  1. Mønstrene dine ble fine med en “make over”. Kan jeg likevel komme med en etterlysning/et ønske? Jeg hadde en liten krise i sommer da jeg skulle på hyttetur og ha med meg garn (“hvilke strikketøy skal jeg ta med? Aaaah, hvor er mønsteret? Neeeei, det kom kun i papirformat! Åhhh, har jeg ikke huska å skanne det innpå? Når går ferja?”), pinner og … mønster. Jeg er muligens en litt uorganisert person, for papirmønster,_det_sliter jeg med å ha kontrollen på. Heldigvis hadde ei venninne av meg strikka samme genser og kunne hjelpe meg. Mao: det hadde vært så fint hvis mønstrene dine også kunne lastes ned som pdf (tips gjerne strikkenett.no), for da slipper man å risikere å miste ferja dersom man er litt treig med planlegginga.

    Like

    • Takk for det og takk for innspill!

      Det der har jeg allerede tenkt på, og oppskriftene vil være tilgjengelige som en nedlastbar pdf-fil (jeg kommer ikke til å sende ut papirformat i det hele tatt), samtidig som vi ser på en mulighet for at hver kunde får tilgang til de oppskriftene de har kjøpt i et online bibliotek ved pålogging til “din side”. Da skulle man være rimelig sikret om man har glemt å printe ut eller ta med den “dingsen” oppskriften er lagret på. 🙂

      Like

Legg igjen en kommentar / Share your thoughts

