Prøver i Pelini

For noen uker siden skrev jeg om at garnet Pelini dukket opp overraskende og på magisk vis i posten. Jeg har fått laget en strikkeprøve og en hekleprøve, og inspirasjonen strømmer på. Pelini vil nok være veldig passende til lette, sommerlige plagg og strikka eller hekla interiørting.

  • A few weeks ago I wrote about Pelini appearing quite magically and surprisingly in my post. I have made a couple of swatches, and that sure got my creative juices flowing. I think Pelini will be very suitable for light, summery garments and knitted and crocheted interior stuff.
Pelini,-farge-5491

Glattstrikket prøve, strikket på 3 1/2 mm pinne. / Swatch in stockinette stitch made with 3 1/2 mm needles.

 

Garnet kan kjennes litt hardt ut til å begynne med, men når du jobber med det vil det mykne. Jeg tror at det blir veldig mykt og godt når plaggene har vært en runde i vaskemaskinen. Foreløpig har jeg kun laget disse prøvene, men jeg kunne godt tenke meg en sommertopp eller kjole i dette garnet. Mens jeg har skrevet dette innlegget har jeg fått en idé til en lett og luftig topp, så jeg må nok bestille garn med det samme!

  • Pelini might feel a bit hard at first, but as you work with it you will feel it soften. I believe that garments made in this yarn will be very soft and lovely after a trip in the washing machine. I haven’t made more than these swatches in Pelini yet, but I would love a top or summer dress in this yarn. While writing this blog post I got an idea for a summer top, so ordering more Pelini is next on my to do-list!

 

Pelini_farge_257

Rute heklet på 3 mm krok. / Square made with a 3 mm hook.

Pelini får du kjøpt hos To Damer.

2 thoughts on “Prøver i Pelini

  1. Jeg likte spesielt godt looken på garnet når det er heklet. Jeg har et nøste liggende her jeg også, kanskje jeg må få testet det.

    Like

  2. Pingback: A swatch for a summer top | Stella Charming Design

Legg igjen en kommentar / Share your thoughts

