These are a few of my favourite things

coffee and knitting

Noen av mine favoritter som gjør dagen litt bedre er:

  • Some of my favourite things which make the day a bit better:

Kaffe! Den skal være sort som midnatt på en måneløs natt og aller helst serveres i den svarte koppen med dødningehode på som jeg fikk i bursdagsgave av lillebroren min for noen år siden. Det er rart med det, men kaffen smaker ekstra godt i den koppen.

  • Coffee! I want it black as midnight on a moonless night and preferably served in my black skull cup. This cup was a birthday present from my little brother a few years back, and somehow my coffee tastes better when I drink it from this cup.

Strikketøy! Jeg er antagelig en av de heldigste personene i verden som får jobbe med noe av det aller morsomste jeg vet hver eneste dag! Akkurat nå er det et par pulsvanter jeg har på pinnene. Lyserosa merinoull fra Sandnes garn trylles om til et par pulsvanter med dobbeltsidige fletter.

  • Knitting! I am probably one of the luckiest person in the world as I get to work with one of my favourite things every day! Right now I am working on a pair of mitts. Light Pink merino wool is magically changing into a pair of mitts with reversible cables.

Gode redskaper! Uansett hva man skal gjøre er gode redskaper essensielt for å kose seg med jobben og få et godt resultat. Når det gjelder pinner har jeg prøvd mye forskjellig i løpet av min strikkekarriere, og jeg har kommet fram til at jeg foretrekker Knit Pro, systemet med løse tupper og utskiftbare vaiere. Jeg varierer med metallpinnene og trepinnene ut ifra hva slags garn jeg jobber med. Jeg elsker ikke fargene på trepinnene (faktisk liker jeg dem ikke i det hele tatt), men de er så gode at jeg kan leve med det. Jeg skulle ønske de var ensfarga og kom i litt friskere farger, som klar rød, blå, grønn og min store dille akkurat nå knall gul.

  • Quality tools! No matter what you do, quality tools are essential to have a good time and get a good result. When it comes to knitting needles I have tried a lot of different types during my knitting career and I have reached the conclusion that I prefer Knit Pro, the system with loose tips and changeable wires. I vary between the metal ones and the wooden ones depending on what kind of yarn I am working with. I do not love the colours on the wooden needles (in fact, I don´t like the colours at all), but the needles are so great working with that I can live with it. I wish they were of solid colour and came in brighter shades like bright red, blue, green and my hang up right now; bright yellow.

Hvilke favoritting gjør dagen din litt bedre?

  • Which favourite things make your day a bit better?

8 thoughts on “These are a few of my favourite things

  1. Tøff kopp! Og stilig kontrast til strikketøyet i sart rosa. 😉

    Enig i at varm drikke smaker bedre fra enkelte kopper. Selv om jeg vil ha te og ikke kaffe. Kakao smaker aller best i koppen med Ole Brum på, hihi.

    Gode strikkepinner er viktig! Og der er visst smaken ulik, som med alt annet. Jeg trives best med metallpinner. Ellers ser dette riktig så trivelig ut.

    Nå må jeg bare få Julie Andrews ut av hodet igjen… *nynner*

    Like

  2. Jeg har også en favorittkopp og det er en Marius termokopp. Holder kaffen varm lengre enn andre kopper 🙂 Og jeg MÅ starte dagen med kaffe, yess.

    Strikkepinner??? Hm, leter enda jeg, men har falt litt for karbonpinner. Men har foreløpig bare 2 stykker.

    Like

    • En god termokopp som holder lenge på varmen blir lett en favoritting, ja. Og mariusmønster gjør jo ikke vondt. 😉

      Karbonpinner har jeg ikke fått testa enda, men de står på har-lyst-til-å-teste-lista mi. 🙂

      Stella 🙂

      Like

  3. Det så deilig ut. Jeg finner stadig vekk pene kopper, favoritten min er nok en hvit kopp med blondemønster og gullkant. Og så liker jeg store kopper, men jeg må snart gi meg med det, for alt blir kaldt før jeg rekker å drikke opp.
    Min favoritting akkurat nå er sofaen jeg har satt på balkongen. Jeg tror jeg kommer til å bo i den i sommer. 🙂

    Liked by 1 person

Legg igjen en kommentar / Share your thoughts

