Uranus

Uranus er et supert lite plagg. Jeg strikket Uranus til meg selv i fjor, og hadde først ingen planer om at den skulle bli et Stella Charming-design. Jeg hadde akkurat hatt mitt første møte med DROPS Polaris, og ble så fascinert av det tykke garnet at jeg måtte teste det litt. Resultatet av testingen ble så bra og plagget så varmt at jeg ikke kan annet enn å dele det med dere. Alle frosne sjeler fortjener en Uranus å varme seg på!

Uranus

Første gang jeg brukte Uranus hadde jeg den over en kåpe slik som på bildet over. Jeg var egentlig altfor tynnkledd for vinterkvelden og mange kuldegrader. Når jeg kom ut porten og gikk forbi resturantene som ligger på rekke og rad i Thorvald Meyers gate kjente jeg meg så varm. Jeg kikket opp for å se om Mucho Mas hadde varmelamper oppunder markisen, men jeg så ingen. Jeg gikk et kvartal eller to før jeg skjønte at denne vidunderlige varmen jeg følte skyldtes sjelevarmeren som lå så godt over skuldrene mine. Etter dette ble Uranus en fast og varmende følgesvenn gjennom resten av vinteren.

Uranus

Uranus er strikket i DROPS Polaris, farge 08 – rød, med pinne nummer 15. Med så tykt garn og så tykke pinner går det fort unna! Uranus strikker du glatt på en kveld, selv om du ikke er veldig erfaren med garn og pinner. Jeg strikker veldig sjelden med så tykt garn og så tykke pinner, men jeg synes Polaris var godt å strikke med. En effekt man kanskje ikke ville fått til like fint med et annet garn er kragen som står opp av seg selv. Den luner så godt, og er deilig å gjemme haken oppi når man er ute og går. Den kan også rulles ned og da holder den seg nede til du ruller den opp igjen.

Uranus

Er du frossen av deg, jobber på et kaldt kontor eller bare liker den elegante varmeren over skuldrene er Uranus perfekt. Uranus kan brukes over ullgenseren, kåpa og favorittjakka. Den kan brukes både inne og ute og varmer like godt i skogen som i byen og den passer minst like godt til en røffere eller mer avslappet stil som til blyantskjørtet. Uranus er den perfekte gaven i den kalde årstiden.

Foto: Tommy Lokøy Design.

God strikkehøst!

You will find information about this design in English HERE.

3 thoughts on “Uranus

  1. Pingback: Jupiter |

Legg igjen en kommentar / Share your thoughts

