Venus

Siste design ut er Venus. Venus er inspirert av søte, romantiske og kanskje noe småfrekke bondebluser. Resultatet av inspirasjonen ble et bombshell av et strikkeplagg!

Venus

Venus er strikket i DROPS BabyAlpaca Silk, et mykt garn i 70 % babyalpaca og 30 % mulberrysilke. Venus er strikket opp i 3609 rød, men for de mindre dristige finnes det mer diskrete farger å velge i. Selv om Venus er superlekker er den ikke vanskelig å strikke! Kan du rette og vrange masker kan du strikke den. Oppskriften er heller ikke vanskelig å følge for den er skrevet med tanke på at alle strikkeglade skal kunne følge den, uansett ferdighetsnivå.

Venus

Her er Venus fotografert sammen med et rocka skjørt fra Manillusion og romantiske øredobber med ferskvannsperler fra Papaya. Stylisten har latt seg inspirere av vakre Dita Von Teese sin stil til hår og make up.

Venus

Du kan bruke Venus på ulike måter. Skulderstroppene kan du ha oppå skuldrene eller trekke ned over ermene. Du kan bruke toppen utenpå og inni både skjørt og bukser og den ser like bra ut til et par avslappa jeans som til et mer pynta antrekk. Den kan kombineres med for eksempel Solblom, som har noe av det samme uttrykket.

Foto: Tommy Lokøy Design.

You will find information about this design in English HERE.

6 thoughts on “Venus

  1. For en flott topp 🙂
    Holder på med Strandstjerne jeg nå..gleder meg til den blir ferdig…liker fasongen på den godt. Linket til deg i bloggen min 🙂

    Ha en fortsatt fin uke
    Ann-Charlotte

    Like

    • Takk skal du ha! Jeg måtte så klart inn og titte. Så fin blogg du har! Håper du koser deg med strikketøyet, jeg holder på å strikke en Strandstjerne selv jeg – i grønt og hvitt, til datteren min. 🙂

      Like

  2. Utrolig fin topp! Og vakker modell og flott styling og bilder! 🙂

    Jeg har lyst til å strikke denne, men tenker meg at den vil være finere på meg med et par korte ermer i stedet for helt ermeløs, slik at det blir en off the shoulder-t-trøye. Hva tror du om det, er det lett å få til? (Er ikke helt nybegynner, men har en sykdom som gjør at hodet ikke henger helt med på avanserte regnestykker for tiden.)

    Og så lurte jeg på om man får med oppskrift til alle størrelsene når man kjøper garnpakken?

    Like

    • Takk skal du ha! 😀

      Det burde ikke være vanskelig å gjøre om til et par ermer her, det tror jeg fint du klarer. Hvis det blir en utfordring er det lov å sende meg en epost eller melding på fb-siden min og høre om jeg har tid til å hjelpe til med utregningen. 🙂

      Ja, alle størrelsene står på oppskriften. Husk å bestille et garnnøste ekstra for å være sikker på at du har nok garn til ermene. 🙂

      Stella

      Like

  3. Åhh, nå ser jeg at jeg burde vært på strikketreff og fått tips av deg, hadde jeg bare visst om det … Den røde toppen du har på deg på bildet derfra, er den selvstrikket? Det ser jo nettopp ut som noe a la Venus-toppen med ermer, eller tar jeg feil?

    Like

    • Ja, der skulle du ha vært, det var kjempehyggelig!

      Den toppen jeg har på meg på bildet fra treffet er ikke strikka i det hele tatt faktisk, men det er den toppen jeg fikk ideen til Vensu fra. 🙂

      Like

Legg igjen en kommentar / Share your thoughts

