Tutorial: Slik strikker du biser

Biser er en teknikk der man bretter deler av strikketøyet og lager folder. Biser kan varieres nesten i det uendelige. Du kan lage dem lange eller korte, du kan lage dem i samme farge som bakgrunnen eller velge andre farger. Du kan bruke samme garnkvalitet som bakgrunnen eller eksperimentere med å bruke ulike garnkvaliteter. På pulsvarmerne Snøklokke har jeg valgt samme farge som bakgrunnen, men brukt en annen garnkvalitet.

snoklokke

På pulsvarmerne Snøklokke har jeg brukt DROPS BabyAlpaca Silk på bakgrunnen og DROPS Kid-Silk på bisene.

Strikk biser 7

Slik ser bisene ut på retten.

Lær å strikke biser HER.

hjemmesiden min finner du en oversikt over alle mine tutorials. 🙂

7 thoughts on “Tutorial: Slik strikker du biser

  1. Pingback: Ti tusen takk! |

  2. Pingback: Krokus |

  3. Er det ikke enklere å strikke opp fra rettsiden når du strikker sammen bisene? Jeg har brukt samme teknikk ved oppleggskant på gensere, men strikker sammen fra rettsiden..

    Like

    • Det kan hende, men jeg har aldri prøvd det selv. Jeg har alltid løftet opp bisenen fra vrangen og siden jeg synes det går helt smertefritt har jeg ikke kommet på å prøve det fra retten. Jeg synes jeg har så fin oversikt over alle maskene når jeg strikker bisen sammen fra vrangen. 🙂

      Like

  4. Pingback: Wristwarmers | Wool Is Not Enough

  5. Pingback: Wristwarmers – fingering | Wool Is Not Enough

Legg igjen en kommentar / Share your thoughts

