Neptun

Årets tredje design er Neptun. Neptun er en genser som har alt! Den er myk og varm. Den er feminin og elegant. Den har fletter og raglan. Og den er en kosegenser! Hva mer kan man be om? Reaksjonene jeg har fått på denne genseren har vært helt fantastiske, med en rekke “åh, en sånn MÅ jeg ha!”. Det gleder en designers hjerte!

neptun_forfra

Neptun har rullekanter nederst på ermene og bolen, samt i halsen. Neptun er strikket i dobbel DROPS Alpaca + en tråd DROPS Glitter i sølv. Sølvet kommer ikke så godt fram på bildene, men ser virkelig lekkert ut. Genseren har god vidde på både bolen og ermene, og raglanen er forholdsvis lang sammenlignet med andre Stella Charming Design.

neptun_bakfra

Fletten bakpå bolen og oppover ermet er med på å gi Neptun sitt særpreg. Denne genseren kan brukes sammen med nesten alt du har i garderoben, og til alle årstider. Dette er genseren jeg kommer til å ha med meg overalt i sommer, den er så fin å slenge på når norsk sommer setter inn og man trenger å varme seg litt på kjøligere dager eller sommerkvelder.

neptun_siden

Fra siden ser du flettene både foran og bak og på ermene. Det er ikke genseren som er veldig lang på ermene, det er modellen som kun er 160 cm høy.

En forklaring på hvordan du strikker fletter finner du HER.

neptun

Ønsker dere alle en herlig vår, med masse herlig håndarbeid! 🙂

You will find information about this design in English HERE.

11 thoughts on “Neptun

  1. For en herlig genser dette ser ut, jeg har allerede vært inne på strikkenett og kjøpt garn og mønster. Gleder meg som en unge til den dukker opp i posten min 😉

    Like

  2. Hei!
    Denne genseren var kjempefin og jeg ønsker å strikke den. Men når jeg klikker inn på linken til oppskriften, klarer jeg ikke å finne oppskrift/hvilket blad jeg må bestille for å få tak i oppskriften.
    Kan du forklare meg litt bedre hvor jeg får tak i oppskriften?
    På forhånd takk,
    Anna Christine

    Like

    • Hei, og takk for at du vil strikke Neptun! 🙂

      Det har seg sånn at alle designene i de kvalitetene det er salg på nå i mai måtte midlertidig vekk fra nettbutikken. Første juni vil Neptun og alle de andre designene som nå er borte være tilbake i nettbutikken til strikkenett.no.
      🙂

      Like

  3. Pingback: En hyllest til strikkeprøver |

  4. Pingback: Neptun i Tynn Alpakka |

Legg igjen en kommentar / Share your thoughts

