Forklaring: Slik strikker du fletter

Det er ikke vanskelig å strikke fletter. Helt sant! Selv om oppskriftene kan se kryptiske ut og særlig dobbeltsidige fletter kan virke veldig komplisert er det ikke noe hokus pokus.

 

Strikk flette 13

Fletter er så dekorativt!

Gå til tutorial.

Eksempel på Stella Charming Design med fletter er NeptunHeliantus og Rusoløye.

Nå sitter du sikkert og lurer på hvordan du skal strikke dobbeltsidige fletter? Jeg har tross alt flere design med dobbeltsidige fletter enn vanlige fletter så langt. Bare rolig, et tilsvarende innlegg som forklarer dobbeltsidige fletter finner du HER. 🙂

11 thoughts on “Forklaring: Slik strikker du fletter

  1. Pingback: Heliantus og Rusoløye |

  2. Gleder meg til innlegget om dobbeltsidige fletter! Jo mer jeg tenker på deg, jo mer får jeg lyst å strikke den nyeste genseren din 😉 Og da er det kjekt å få en innføring i flettestrikkingen 😉

    Like

  3. Pingback: Forklaring: Slik strikker du dobbeltsidige fletter |

  4. Pingback: Neptun |

  5. Pingback: Neptun i Tynn Alpakka |

  6. Tusen takk for kjempefin forklaring! Jeg bruker den flittig nå for å strikke en flettelue for aller første gang. Men jeg har et spørsmål: tar du alltid de tre første maskene på hjelpepinne når du fletter mot venstre og alltid de tre midterste når du fletter mot høyre (gitt at fletten går over 9 masker) eller er du nødt til å variere det for å få en flette? Slik at andre gang du strikker mot venstre tar du de tre midterste? Som du skjønner er jeg ikke spesielt dreven, men så lenge jeg vet hvilke masker jeg skal ha hvor går det fint 🙂

    Like

  7. Du er en livredder! Tusen takk for super forklaring og gode bilder! Jeg var helt fortapt, har aldri strikket fletter før, men nå begynner jeg endelig å få dreisen på det 🙂
    Så igjen, tusen takk 😀

    Like

Legg igjen en kommentar / Share your thoughts

