Gullstjerne

Nå som vinteren har kommet snikende har jeg vært i kjellerboden og funnet fram vintervarme klær. En av favorittene som nå er i flittig bruk er halsen Gullstjerne. Den sitter så godt og varmer så herlig og er mye mer praktisk enn store halser som skal snurres både to og tre ganger rundt halsen.

Du husker den kanskje i naturhvitt fra i våres?

Gullstjerne ble presentert i ett av de første blogginnleggene mine: Dobbeltsidige fletter. Det er de dobbeltsidige flettene som gir denne halsen det lille ekstra. Halsen har ingen vrange og er like pen på begge sider! Dobbeltsidige fletter er ikke vanskeligere å strikke enn vanlige fletter, og resultatet er bare herlig. 🙂

Gullstjerne er strikket i DROPS Lima, som er en blanding av alpakka og ull og som finnes i flere fine farger. Gullstjerne er et av de plaggene jeg bare måtte ha selv, og jeg valgte å bruke noe lilla restegarn i Mirasol jeg hadde liggende, men Lima har også en lekker mørk lillafarge for dere som har dilla på lilla.

Her har Echo og jeg funnet en benk som passet perfekt for en liten kosepause. 🙂 De av dere som legger merke til og ønsker dere de pulsvantene jeg har på meg her må vente i spenning en stund til. De er nemlig en del av et større prosjekt jeg jobber med nå. Den som venter får se!

Kjøp oppskriften HER.

Ha en strålende dag, og måtte nettopp du holde deg varm i vinter!

You will find information about this design in English HERE.

One thought on “Gullstjerne

  1. Pingback: Forklaring: Slik strikker du dobbeltsidige fletter |

Legg igjen en kommentar / Share your thoughts

