Cocoa – on the go go: Kakaobaren på Grünerløkka

Design må fotograferes. Sånn er det bare. Hvis ikke jeg får tatt fine bilder av designene mine blir ingen fristet til å lage dem. Opplagt. Å finne steder å fotografere kan være en utfordring. Skogen er fin nesten uansett årstid, men været er ikke alltid med på leken. Dessuten liker jeg å bruke byen. Oslo er min by og jeg liker å bruke den i fotosammenheng. I det siste har jeg gått tilbake til samme superkoselige kafé flere ganger i forbindelse med foto: Grünerløkkas kakaobar.

Sikori ble fotografert her. Inne er det lunt og koselig. Lokalet er ganske lite, og med små trebord i ulike størrelser og fasong er det sjarmerende og rustikt.

Innholdet i den store fine pakken jeg fikk i posten ble fotografert her.

Jeg har fotografert andre ting her også, men det er ting som skal få modnes litt før de slippes løs i bloggen. Den som venter får se. 😉

Som hundeeier setter jeg stor pris på expressluken. Jeg binder aldri hunden utenfor noe sted, men på Cocoa kan jeg få med meg en kaffe eller kakao på turen likevel. Genialt! 🙂

Expressluka er også smart for alle som har med barnevogn på tur. 🙂

Cocoa – on the go go holder til i Toftesgt. 48, rett ved Birkelunden og Grünerløkka skole. Buss 30 og trikk 11, 12 og 13 stopper ved Birkelunden, bare to minutters gange unna. Hvis du rusler.

Cocoa har mye godt på menyen. En av mine favoritter er kakaoen mint mørk – rett og slett en kakao med mørk sjokolade og mint. Kjempegodt! Selv om Cocoa er en kakaobar har de mye annet godt også og jeg kan anbefale både kaffen og smoothiene.

Ta en titt på hjemmesiden for å se meny og åpningstider. På hjemmesiden står også litt av gårdens historie skrevet ned. Her kan du lese om lokalets tidligere karriere blant annet som kolonial. 🙂

Uansett om du bor på løkka eller bare besøker området en gang i blant kan jeg anbefale deg å ta turen innom Cocoa. Servicen er hyggelig, lokalet er koselig og drikkevarene er virkelig gode. En siste bonus er at Cocoa er et herlig avbrekk fra kjedekaféene som ligger vegg i vegg i resten av byen. Kanskje vi ses? Jeg er hun med kamera og strikketøy eller en haug garnnøster. 😉

Legg igjen en kommentar / Share your thoughts

