Tutorial: Med tråden på forsiden av arbeidet

Dette er en kantmaske jeg ofte bruker for å få pene kanter. Det var slett ikke jeg som fant det på, og jeg er ikke den eneste som bruker denne kantmasken, så forklaringer finnes nok rundt omkring i diverse oppskrifter. Jeg har laget en tutorial slik at dere som strikker mine design i hvert fall gjør det riktig og får pene kanter.

Slik ser kanten ut, som en pen liten flette:

Kantmaske 6

Pent, ikke sant. 🙂

Du kan bruke denne kantmasken uansett om du strikker riller, glattstrikk eller ribbestrikk. Strikker du ribbestrikk kan du legge opp en maske ekstra i hver side til kanten. Det blir kjempepent med denne kantmasken på for eksempel rillestrikka trekantsjal.

Les tutorialen HER.

 

20 thoughts on “Tutorial: Med tråden på forsiden av arbeidet

    • Det vet jeg sannelig ikke. Jeg har aldri strikket som venstrehendt selv, og alle venstrehendte jeg vet om strikker som meg. Men jeg vil tro du tenker likt og at du gjør som beskrevet bare fra venstre mot høyre i stedet for fra høyre mot venstre.

      Like

  1. Tusen takk for flott tips! Ser jeg har gjort feil og gleder meg til å prøve dette neste gang 🙂 Jeg må bare spørre hvordan har du fått så bra bilde…? Jeg har en bakeblogg Hanne`s kaker [ cakes by Hanne], http://www.hanneskaker.com å tar mye bilder men kan så veldig lite om fotografering… Å det er akkurat sånne bilder jeg ønsker å ta med fokus på det viktige å dus bakgrunn….

    Mvh Hanne 🙂

    Like

    • Bare hyggelig! 🙂

      Bildene ja, de har kjæresten min tatt… Han sier: Ha et godt objektiv og still blenderåpningen så høyt som mulig (minst mulig tall). Og jo større avstand mellom det du fokuserer på og bakgrunnen, jo mer uklar blir bakgrunnen. Håper det oppklarer litt. 🙂

      Så fin blogg du har! Mange fristende kaker der. 🙂

      Like

  2. Pingback: Forklaring: Slik strikker du fletter |

  3. Pingback: Forklaring: Slik strikker du dobbeltsidige fletter |

  4. Pingback: Jupiter |

  5. Pingback: Tutorial: Helpatent | Stella Charming Design

Legg igjen en kommentar / Share your thoughts

